Ianuarie a fost luna organizării. Sau luna alimentaţiei, cu meniurile ei săptămânale şi preocuparea mai mare pentru gătit? Cam ambele.

Am pornit-o cu planurile pentru acest an, cu acţiunile concrete  şi termenele de pus în practică. Am încercat un pic mai mult să ne gândim la ce vrem, ce trebuie şi ce putem.

Un pic obositoare pentru toţi trei, de când a început şcoala şi am încercat să întocmim şi să respectăm un program mai ordonat. Nu, nu suntem atât de stricţi, cum am scris în Planificarea zilei, dar am izbutit să ne formăm o oarecare rutină, centrată bineînţeles, pe Mihnea.

Programul băiatului, printat şi afişat în camera lui, nu a fost gata la 31 ianuarie cum ne-am propus, ci cu câteva zile mai încolo.

Am avut o mică întârziere, datorată studiului interminabil al cursurilor de desen, pe care le doream a fi gratuite. Am căutat, şi până la urmă am găsit câteva. Voi scrie despre ele în zilele următoare.

Având în vedere că în ultima perioadă am primit tot felul de idei şi de sfaturi bune, postând aici intenţiile, impresiile şi realizările noastre, am zis să vă arăt şi ce a ieşit cu programul lui Mihnea, ca să mai obţin ceva  sfaturi. Cu mici excepţii, acesta se derulează zilnic, aşa cum este planificat. Ştiu că perioada de observaţie este un pic cam scurtă şi că dificultatea cea mai mare, apare nu la întocmirea, ci la respectarea unui program. De obicei, noi suntem cei care îi spunem ce are de făcut. Bătălia se va duce cu el, pentru a-l determina să îl respecte singur. Am speranţa, că prin afişarea programului, vom izbuti să îl obişnuim cu acesta, fără să îi mai spunem noi ce trebuie să facă. Realizarea de până acum, este aceea că s-a obişnuit cu ideea de a lucra în plus. Anul trecut a fost o luptă continuă, fără rezultate, în acest sens. Acum nu mai protestează, am izbutit să includem lucrul suplimentar în programul zilnic. Poate vă întrebaţi de ce este nevoie de el? Pentru că, din efectuarea temelor, observăm ce nu a fost înţeles foarte bine şi venim cu exerciţii în plus, pentru a fixa aceste noţiuni şi pentru că este nevoie de puţină muncă suplimentară, ca să existe rezultate rezonabile la concursuri. Despre necesitatea studiului limbii engleze, nu mai este nevoie să detaliez.

Aşadar, alături de orarul de la şcoală, stă frumos, următorul program:

7,00-7,45 pregătirea pentru mersul la şcoală

8,00-11,20 şcoala(programul de iarnă)

12,00 masa de prânz

12,30-14,00 somn

14,00-16,00 teme

16,00-17,00 activităţi suplimentare la matematică şi română

17,30-19,00 cursul de karate luni, miercuri şi vineri
                     marţi şi joi joacă(la calculator)
19,30 cina

20,00-20,30 engleză

20,30-21,00 lectura de seară împreună

Sâmbătă şi duminică are câte trei ore pentru teme şi activităţi suplimentare, iar sâmbăta are şi cursul de desen, de la 10 la 12. Restul este pentru joacă şi orice doreşte el să facă.

Voi ce părere aveţi? Este prea încărcat, sau nu?

Mihaela Dămăceanu