Frumos si fructuos sfarsit de saptamana am avut. Ploaia de sambata nu ne-a suparat prea tare pentru ca a fost compensata de activitati. Am fost iarasi la conac, cu tot cu Mihnea, fiecare in treaba lui ­čÖé

Treaba mea a fost intalnirea cu fetele de la Digital Parents Talks, tema discutiilor fiind social media si content marketing. Multumesc Anei Nicolescu si Laviniei Pavel de la Parenting PR pentru tot efortul pe care il fac pentru organizarea acestor intalniri lunare cu cei ce doresc sa invete mai mult despre blogging.

„Fiecare text, poza sau video creat pentru a promova un produs sau serviciu reprezinta, in esenta, content marketing. O buna parte din filmuletele virale pentru diferite produse pe care le vezi pe internet sunt rezultatul acestui proces”. Citatul apartine lui Matei Psatta de la OKinstitute, cel care sustine cursul de „”Content Marketing” si care a avut amabilitatea sa ne lumineze si pe noi un pic┬á ­čÖé

O bucatica din ce am invatat de la Matei Psatta este ca si pe Facebook spunem tot un fel de povesti, doar ca sunt mai scurte Ca toata lumea noastra este construita pe povesti si sunt 9 tipuri de povesti pe care se construieste cam tot ce inseamna scriere: carti, filme, advertising.

Structura clasica a oricarei povesti este urmatoarea:

„A fost odata ca niciodata…. In fiecare zi…… Intr-o zi…… Din aceasta cauza….Si, in final….”

Incepem cu prezentarea, construim personajele, descriind si prezentandu-le astfel incat sa   implicam emotional cititorul, apoi intriga, desfasurarea si finalul. Daca o poveste nu are finalul asteptat, ea dezamageste cititorul.

Matei spune ca si pe Facebook scriem tot povesti si asociaza succesul unei pagini cu abilitatea de a scrie povestea.

 

Cateva lucruri importante de luat in considerare atunci cand postam pe Facebook:

  • cele mai importante elemente ale unei postari sunt: poza, titlul, status-ul si descrierea de sub poza. Aceasta este si ordinea in care ele sunt observate de utilizator;
  • este important ca poza sa se distinga de fundal, deci este contraindicat sa folosim culorile Facebook, adica alb si albastru;
  • in medie, in Romania o persoana scrie 6 comentarii pe luna si da like la 2 pagini; Foarte putin, nu? Nu toata lumea sta pe Facebook ­čÖé
  • o problema pe care Matei a identificat-o la blogurile romanesti este ca se scrie 80% continut personal, adica EU, EU….EU. Este firesc ca pe un blog sa apara si continut despre mine, autorul, dar nu in proportie atat de mare. Un continut cu 30-40% informatii personale ar fi mai indicat. Sa luam aminte ­čÖé ;
  • aprecierea printr-o inimioara in loc de like, ajuta continutul sa rankeze mai bine. Daca vreti sa ajutati pe cineva sa fie mai vizibil atunci alegeti inimiora. Insa cel mai puternic este tot comentariul;
  • ceea ce publici pe Facebook este vizibil pentru 2% din prietenii tai. Daca in primele 5 minute de la publicare nu exista nicio reactie, continutul tau dispare din newsfeed;
  • s-a mai discutat si despre cum se face publicitate pe Facebook, multe si complicate informatiile din zona aceasta :-).

Cam asa mi-am petrecut eu dimineata de sambata. Mihnea a avut alta activitate, o sa scriu separat ca sa fie articolele mai digerabile.

Locatia a fost Conacul Golescu Grant si transmitem multumiri DGASPC 6 pentru gazduire. Fotografiile apartin Andreea Mira Photography, careia de asemenea ii transmit multumiri.